Medieopplæring

Det er mange bedrifter som godt kunne trengt seg en oppdatering på mediefronten, og det er nok av hjelp å finne der ute. Man må bare oppsøke det for kommunikasjon med kunder og potensielle kunder kan være et være eller ikke være for enhver bedrift. Vi skal skrive litt om viktigheten av dette i denne korte teksten.

Sosiale medier har blitt veldig viktig i løpet av de siste 5 årene og også for bedrifter har dette utviklet seg til en god markedsføringskanal – hvis den brukes korrekt da, vel og merke. For husk på én ting: hvis du ikke er varsom med hva du skriver til dine kunder på din bedrifts Facebook-sider kan resultatet fort bli katastrofalt! Husk at innlegg kan deles, husk at et screenshot tas på sekundet, husk at et dårlig rykte sprer seg kjappere enn ild i tørt gress! Du har ikke råd til å tråkke feil, og hvis en kunde er misfornøyd med den tjenesten du har tilbudt så har du som regel én ting å gjøre: legg deg flat og beklag. Dette er egentlig hovedregelen, og det er veldig viktig at man er seg bevisst sin opptreden i slike kanaler.

Hold deg unna politikk, men skriv om det du kan; nemlig jobben din. Det er jobben din og det arbeidet du gjør som skal danne grunnlaget for det du legger ut i sosiale medier. Legg ut positive nyheter om arbeid som har blitt gjort, og husk for all del å takke kundene dine for at de valgte deg. Alle liker å få positiv oppmerksomhet, og positiv oppmerksomhet skaper engasjement og glede. Dette er helt enkle mekanismer og har du en kunde som er misfornøyd tar du aller helst debatten på ‘kammerset’.

Sosiale medier er en potensiell meget god kilde til inntekter men kan som du skjønner også være en fare for driften din. Søk gjerne hjelp hos en profesjonell aktør som kjenner bransjen.